Aktualności dla mediów

British Automotive Holding: trzycyfrowy wzrost sprzedaży w sierpniu

By 6 września 2018 No Comments

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał  w sierpniu o 125 proc. więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie. Łącznie do dilerów trafiło 416 pojazdów, w tym 181 samochodów marki Land Rover i 235 samochody marki Jaguar. Od początku bieżącego roku sprzedaż importerska wyniosła 2398 sztuki (+49% r/r).

Największy wpływ na tak dużą dynamikę miały auta marki Jaguar, których sprzedano w lipcu tego roku prawie trzy razy więcej niż w tym samym miesiącu 2017 r. Najpopularniejszym Jaguarem był model F-Pace, którego sprzedaż wyniosła w sierpniu br. aż 154 sztuki, a od początku 2018 r. aż 526 szt. Tym samym F-Pace jest obecnie najchętniej kupowanym pojazdem w gamie JLR, odpowiadając za niemal 22 proc. całkowitego wolumenu sprzedaży importerskiej.

Najlepiej sprzedającym się autem z rodziny Land Rover był w lipcu br. Range Rover Velar (75 szt.). Utrzymał on jednocześnie pozycję najpopularniejszego modelu Land Rover w 2018 r., osiągając sprzedaż na poziomie 393 szt. narastająco.

Imponujące wzrosty odnotowano również na poziomie sprzedaży dilerskiej. Dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 132 szt. aut, czyli o 238 proc. więcej niż w sierpniu przed rokiem

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła w sierpniu 78 mln zł (+113% r/r). Od początku 2018 r. przychody te wzrosły o 23 proc. r/r do kwoty 473 mln zł.

Bardzo szybkie tempo wzrostu wolumenu sprzedaży pokazuje, że polski rynek ma olbrzymi potencjał, jeśli chodzi o marki premium, a my bardzo sprawnie potrafimy to wykorzystywać, budując coraz silniejszą pozycję w tym segmencie. Trzeba jednak podkreślić, że w sierpniu nastąpiła w całej branży nienaturalnie duża kumulacja sprzedaży, co wiązało się z wprowadzeniem nowych norm emisji spalin i koniecznością rejestracji aut spełniających dotychczasowe przepisy do końca miesiąca. Będzie to miało swoje konsekwencje w kolejnych miesiącach rok, powodując obniżenie tak dużej dynamiki wzrostu sprzedaży – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes zarządu odpowiadający za pion importerski BAH.

Umacnianie pozycji rynkowej dilerów należących do Grupy oraz szybkie nasycanie rynku autami marek JLR jest dla nas obecnie kluczowe w kontekście dalszej strategii rozwoju firmy po zakończeniu obowiązywania umowy importerskiej z JLR. Pozwoli nam to systematycznie generować coraz większe przychody i marże  m.in. z obrotu autami używanymi w programie „Approved” oraz z wysoko rentownych usług serwisowych. – dodaje Arkadiusz Rutkowski, wiceprezes zarządu odpowiadający za pion dilerski BAH.