Korzenie British Automotive Holding sięgają lat 2003-2004 r., kiedy Władze Spółki podjęły strategiczną decyzję o rozszerzeniu świadczenia usług na import i dystrybucję marek klasy premium i high luxury segment – Jaguar i Land Rover. Rozpoczęcie działalności w nowym segmencie pozwoliło Grupie zajmującej się od 1996 r. budową osiedli mieszkaniowych zdywersyfikować biznes i otworzyło przed nią nowe drogi rozwoju.

Rozpoczęta w 2003 r. współpraca z koncernem Ford w ramach dystrybucji marki Jaguar przebiegała pomyślnie, co pozwoliło spółce rozmawiać nad rozszerzeniem portfolio także na auta Land Rover. Zmiany właścicielskie w 2008 r. (przejęcie JLR przez indyjski koncern motoryzacyjny Tata Motors) w dalszym stopniu poprawiły kooperację między stronami i pozwoliły jeszcze lepiej wykorzystywać nadarzające się szanse rynkowe, co owocowało rosnącą sprzedażą aut w ostatniej dekadzie.

British Automotive Holding prowadziła działalność pod firmą Marvipol S.A., a w wyniku podziału Spółki, działalność w segmencie deweloperskim została wydzielona do Marvipol Development S.A.