Aktualności dla mediów

BAH zwiększa sprzedaż, dynamiczny wzrost sprzedaży Jaguarów

By 5 lipca 2018 No Comments

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, zwiększył w czerwcu sprzedaż samochodów  Jaguar i Land Rover o 13 proc., do 233 sztuk. Łącznie w I półroczu giełdowa spółka sprzedała do dilerów 1629 samochodów, o 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Motorem napędowym sprzedaży są samochody marki Jaguar, których sprzedaż wzrosła rdr. aż o 132 proc.

Spośród 233 samochodów Jaguar Land Rover sprzedanych do dilerów w czerwcu br. 153 auta trafiły do dilerów niepowiązanych kapitałowo. Dilerzy Jaguar Land Rover wchodzący w skład holdingu kupili od BAP 80 samochodów, sprzedając z kolei klientom końcowym 104 samochody, o 25% więcej niż rok wcześniej. Łączna wartość sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła w czerwcu 54 mln zł. Od początku 2018 r. Grupa British Automotive Holding sprzedała do podmiotów niepowiązanych auta o wartości 342 mln zł.

Mamy za sobą udane półrocze, stojące pod znakiem konsekwentnej realizacji planu rozwoju British Automotive Holding i ekspansji marek Jaguar i Land Rover na polskim rynku.  Konserwatywny plan sprzedażowy Spółki zakładał co najmniej kilkunastoprocentowy wzrost wolumenu sprzedaży samochodów w 2018 r. Plan ten w minionych miesiącach zrealizowaliśmy z naddatkiem, mamy potencjał, by również w drugiej połowie roku pozytywnie zaskoczyć wynikami. Motorem napędowym sprzedaży w 2018 r. są samochody Jaguar, z SUV-ami: F-Pace i E-Pace na czele. W pierwszym półroczu 2018 r. sprzedaliśmy 644 samochody tej marki,  ponad dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Najlepiej sprzedającym się samochodem z naszej oferty jest z kolei ubiegłoroczny debiutant, Range Rover Velar, który w I półroczu odpowiadał za blisko 19 proc. wolumenu sprzedanych samochodów – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes zarządu British Automotive Holding S.A., kierujący pionem importerskim Grupy.

Arkadiusz Rutkowski, wiceprezes zarządu odpowiadający za pion dilerski BAH wskazuje na rosnący potencjał sprzedażowy dilerów własnych giełdowej spółki. – Jesteśmy w trakcie programu inwestycyjnego, w ramach którego powiększamy sieć dilerów własnych oraz kompletnie modernizujemy istniejące salony, umożliwiając nam zarówno efektywniejszą sprzedaż, jak i dalsze podnoszenie jakości obsługi posprzedażowej. W I półroczu oddaliśmy do użytkowania zmodernizowany salon przy ul. Waszyngtona w Warszawie, finalizujemy również prace nad budową nowego warszawskiego punktu JLR przy ul. Wawelskiej. Te projekty już w 2018 r. będą korzystnie wpływać na wyniki sprzedażowe BAH, a w 2019 r. możemy oczekiwać kolejnych pozytywnych impulsów w postaci m.in. uruchomienia salonu przy ul. Puławskiej w Warszawie – dodaje Arkadiusz Rutkowski.