Aktualności dla mediów

BAH poszerza działalność o wypożyczalnię samochodów

By 21 lutego 2019 No Comments

Lobexim – spółka zależna Grupy British Automotive Holding (BAH) – podpisała 5-letnią umowę franczyzową z firmą SurPrice Rent A Car. W jej ramach prowadzona będzie działalność wypożyczalni aut w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych portów lotniczych a w kraju.

Grupa BAH dywersyfikuje  zakres działalności biznesowej o usługi wynajmu aut. Zgodnie z podpisaną właśnie umową franczyzową prowadzić będzie sieć polskich wypożyczalni globalnej firmy SurPrice Rent A Car, pod marką SurPrice Car Rentals Polska. Od 1 marca tego roku będą funkcjonowały oddziały na lotniskach w Warszawie, Modlinie, Krakowie, Gdańsku i Katowicach oraz poza terenem lotnisk w Warszawie i Białymstoku. Według umowy, BAH ma możliwość rozszerzenia działalności na inne porty lotnicze lub miasta w Polsce na zasadzie wyłączności. SurPrice Rent A Car, oprócz marki, użyczy BAH know-how w zakresie prowadzenia i rozwoju sieci. Franczyzodawca zapewni – poprzez swoje umowy i kontakty – dostęp do brokerów międzynarodowych, którzy dzięki bardzo dużym budżetom oraz popularności ich porównywarek – dominują obecnie na rynku rezerwacji turystycznych i obsługują w obszarze wynajmu samochodów także linie lotnicze. Dostarczy jednocześnie systemy pricingu, rezerwacji i obsługi klienta. Kontrakt obowiązuje do 2024 roku z możliwością przedłużenia go na kolejne 5 lat.

– Podpisana umowa to pierwszy efekt prac zarządu dotyczących przeglądu opcji strategicznych dla Grupy. W związku ze zbliżającym się terminem zakończenia umowy importerskiej z koncernem JLR, intensywnie szukamy możliwości rozwoju i dywersyfikacji biznesu o perspektywiczne obszary synergiczne z naszą zasadniczą działalnością – komentuje Mariusz Książek, prezes British Automotive Holding. Takim właśnie obszarem jest wynajem aut. Uważamy, że w związku z rosnącą mobilnością społeczeństwa oraz trendem zmierzającym do używania, a nie posiadania samochodów, a także zmianom legislacyjnym najem krótko- i – średnioterminowy będzie dynamicznie się rozwijał – dodaje Mariusz Książek.

– W rozwoju sieci wypożyczalni chcemy skupić się szczególnie na lokalizacjach lotniskowych, ponieważ dają one dostęp do coraz szerszego grona klientów podróżujących zarówno służbowo, jak i prywatnie. Dzięki zleceniom pozyskanym w ramach franczyzy nasze oferty będą już teraz widoczne na ponad 25 stronach internetowych, prowadzonych przez 14 brokerów – mówi dyrektor zarządzający powołanej spółki – Grzegorz Czarnecki, wcześniej przez kilkanaście lat zaangażowany w zarządzanie sprzedażą wynajmu długoterminowego jednego z liderów rynku. – Docelowo widzimy duży potencjał na wypracowanie synergii z dilerami JLR, m.in. w zakresie cross-sellingu, finansowania czy budowaniu oferty aut używanych – uzupełnia Grzegorz Czarnecki.

Obecnie SurPrice posiada wypożyczalnie w niemal 30 krajach w Europie i Ameryce Północnej. Najwięcej punków funkcjonuje w typowo wakacyjnych lokalizacjach nad basenem Morza Śródziemnego i Morza Czarnego.

Co do perspektyw rynkowych warto odnotować, że ruch lotniczy w Polsce co roku rośnie w dwucyfrowym tempie. Według szacunków ekspertów, bazujących na sprawozdaniach poszczególnych portów lotniczych, odprawiły one w 2018 r. o prawie 15 proc. więcej pasażerów niż w 2017 r., osiągając pułap około 46 mln osób. Co więcej, prognozy Urzędu Lotnictwa Cywilnego pokazują, że liczba pasażerów na polskich lotniskach w 2035 roku może sięgnąć 94 mln.

Równie dynamicznie rośnie polski rynek najmu krótko- i średnioterminowego. Według statystyk Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w 2018 r., kolejny rok z rzędu urósł dwucyfrowo, zwiększając się o ponad 16 proc. rok do roku.