Aktualności dla mediów

British Automotive Holding: 26-proc. wzrost sprzedaży we wrześniu

By 6 października 2018 No Comments

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał  we wrześniu o 26 proc. więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie. Łącznie do dilerów trafiło 306 pojazdów, w tym 173 samochody marki Land Rover i 133 samochody marki Jaguar. Od początku bieżącego roku sprzedaż importerska wyniosła 2704 sztuki (+46% r/r).

Najlepiej sprzedającym się autem w gamie JLR był we wrześniu Jaguar E-Pace, którego sprzedaż wyniosła 65 sztuk, co stanowiło niemal 22% całkowitej sprzedaży importerskiej. Tuż za nim uplasował Range Rover Evoque (62 szt.). Narastająco od początku roku największą sprzedaż odnotowano w przypadku Jaguara E-Pace (564 szt.). Drugim najpopularniejszym modelem jest w 2018 r. Range Rover Velar (437 szt.)

We wrześniu znaczne wzrosty zanotowano również na poziomie sprzedaży dilerskiej. Dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 106 szt. aut, czyli o 49 proc. więcej niż we wrześniu przed rokiem. Do dilerów niepowiązanych kapitałowo trafiło jednocześnie 207 pojazdów.

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła we wrześniu 57 mln zł (+25% r/r). Od początku 2018 r. przychody te wzrosły o jedną czwartą r/r do kwoty 532 mln zł.

Po nienaturalnie dużej kumulacji sprzedaży w sierpniu związanej ze zmianami legislacyjnymi, we wrześniu wróciliśmy do tempa odzwierciedlającego rzeczywisty potencjał rynku aut premium w Polsce. Jak ławo zauważyć, wzrosty sprzedaży aut Jaguar Land Rover zarówno we wrześniu, jak i w całym roku są imponujące. Jesteśmy przekonani, że taka dynamika utrzyma się w całym 2018 roku.  – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, wiceprezes zarządu odpowiadający za pion importerski BAH.

Cieszą nas bardzo dobre wyniki sprzedażowe naszych dilerów. Chcemy wciąż umacniać ich pozycję, szczególnie w obliczu nadchodzących zmian związanych z rozpoczęciem współpracy bezpośrednio z producentem w 2020 roku. Silna i sprawna własna sieć dilerska jest w stanie zapewnić nie tylko wysoką sprzedaż aut, ale również działać na rynku wtórnym i czerpać przychody z usług posprzedażowych – dodaje Arkadiusz Rutkowski, wiceprezes zarządu odpowiadający za pion dilerski BAH.