Aktualności dla mediów

British Automotive Holding: sprzedaż w październiku niemal o połowę w górę

By 8 listopada 2018 No Comments

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał  w październiku o 45 proc. więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie. Łącznie do dilerów trafiło 314 pojazdów, w tym 215 samochodów marki Land Rover i 99 samochodów marki Jaguar. Od początku bieżącego roku sprzedaż importerska wyniosła 2940 sztuk (+41% r/r).

Najpopularniejszym autem w gamie JLR był w październiku Range Rover Sport, którego sprzedaż wyniosła 75 sztuk, co stanowiło niemal 24 proc. całkowitej sprzedaży importerskiej. Drugi w kolejności był Jaguar E-Pace (50 szt.). Licząc narastająco od początku 2018 roku, najwyższy udział w sprzedaży importerskiej ma Jaguar F‑Pace (560 szt.); na drugim miejscu plasuje się Range Rover Velar (474 szt.)

W minionym miesiącu znacznie wzrósł również wolumen na poziomie sprzedaży dilerskiej. Dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 143 szt. aut, czyli o 74 proc. więcej niż w październiku przed rokiem. Do dilerów niepowiązanych kapitałowo trafiły jednocześnie również 143 pojazdy (+41% r/r).

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła we październiku 58 mln zł (+35% r/r). Od początku 2018 r. przychody te wzrosły o 23 proc. rok do roku do kwoty 591 mln zł.

Koniec tego roku w branży aut premium jest bardzo intensywny. To między innymi efekt zmian w rozliczaniu leasingu dla samochodów wartych ponad 150 tys. zł, które wchodzą w życie z początkiem 2019 roku. Ta okoliczność dodatkowo stymuluje naszą sprzedaż i zmienia nieco jej miks na korzyść aut droższych i lepiej wyposażonych  – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający British Automotive Polska

Znaczny  wzrost sprzedaży naszych dilerów to powód do dużej satysfakcji. Intensywnie pracujemy, aby rośli w siłę i jak najdynamiczniej się rozwijali. To strategiczny obszar naszego zainteresowania na najbliższe dwa lata. To czas, aby przygotować się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Chcemy być silnym partnerem dla Jaguar Land Rover po wygaśnięciu umowy importerskiej w 2020 r. oraz zapewnić sobie satysfakcjonujące poziomy rentowności biznesu dzięki usługom posprzedażowym i wzmożonym działaniom na rynku wtórnym – podkreśla Arkadiusz Rutkowski, prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH.