Aktualności dla mediów

British Automotive Holding z 8,8 mln zł zysku netto w 3 kwartale

By 29 listopada 2018 No Comments

British Automotive Holding (BAH) – generalny importer i diler aut Jaguar Land Rover w Polsce – zanotował w trzecim kwartale tego roku 237,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, wypracowując jednocześnie 8,8 mln zł zysku netto. Spółka kontynuuje strategię wzrostu udziału w rynku samochodów premium – wolumen sprzedaży importerskiej w trzecim kwartale wzrósł o 68 proc. rok do roku, do poziomu 1075 sztuk.  

Niemal 30-procentowny wzrost przychodów ze sprzedaży aut, części i usług posprzedażowych rok do roku zaliczyła w trzecim kwartale Grupa BAH. Wśród 1075 aut, które trafiły do dilerów, w tym okresie, najpopularniejszy okazał się model Jaguar F-Pace, którego sprzedano 273 sztuki. Największy wzrostu wolumenu w stosunku do analogicznego okresu 2017 r. zanotowano w przypadku Range Rovera Evoque (+353 proc.).

Zysk operacyjny Grupy ukształtował się w III kw. 2018 r. na poziomie 13,7 mln zł (-24% r/r), zysk netto zaś wyniósł 8,8 mln zł (-43% r/r).

Narastająco po dziewięciu miesiącach 2018 r. Grupa zaraportowała 672 mln zł przychodów (+24% r/r), 34,6 mln zł zysku operacyjnego (-28% r/r) oraz 21,4 mln zł zysku netto (-49% r/r). W tym czasie wolumen sprzedaży importerskiej wyniósł 2704 sztuki (+46% r/r).

Wyniki naszej sprzedaży pokazują, że auta Jaguar Land Rover bardzo szybko zyskują na popularności w Polsce. Wprawdzie w sierpniu wypracowane przez nas, a także przez całą branżę, wolumeny były nienaturalnie wysokie, co związanej jest ze zmianami legislacyjnymi, ale kolejne miesiące nie pokazały, wbrew oczekiwaniom, znaczącego spadku. Co więcej, końcówka roku w segmencie premium jest i, spodziewamy się, że będzie, bardzo intensywna. Wchodzące od stycznia nowe przepisy dotyczące leasingu aut wartych ponad 150 tys. zł, skłaniają wielu klientów do przyspieszonego zakupu samochodów, szczególnie tych najlepiej wyposażonych – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający British Automotive Polska.

Analizując nasze wyniki, warto zwrócić uwagę na znaczne wzrosty u dilerów należących do Grupy. W trzecim kwartale sprzedali oni do klientów końcowych 330 auta, czyli o prawie 71 proc. więcej niż przed rokiem. Zwiększanie udziału w rynku oraz rozwój własnych salonów to dla nas strategiczne obszary zainteresowania na najbliższe dwa lata. Strategia ma nas przygotować na 2020 rok, kiedy to wygasa umowa importerska z koncernem JLR. Wtedy planujemy działać jako prężna sieć dilerska oferująca, obok szerokiego spektrum usług serwisowych, bogaty car park aut używanych – dodaje Arkadiusz Rutkowski, prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH.

Grupa BAH kontynuuje przyjętą w styczniu tego roku politykę dywidendową. Zarząd BAH podjął w tym miesiącu warunkową uchwałę o wypłaceniu zaliczki na dywidendę za 2018 rok w dwóch transzach. Do akcjonariuszy 28 grudnia bieżącego roku i 15 marca przyszłego trafi, jeśli uzyskane zostaną niezbędne zgody, po 0,13 zł na akcję. Dzień dywidendy ustalono na 21 grudnia 2018 r.