Aktualności dla mediów

British Automotive Holding: doskonałe wyniki sprzedaży w listopadzie

By 6 grudnia 2018 No Comments

British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład giełdowego holdingu, sprzedał  w listopadzie o 41 proc. więcej aut niż przed rokiem w tym samym okresie. Łącznie do dilerów trafiło 300 pojazdów, w tym 175 samochodów marki Land Rover i 125 samochodów marki Jaguar. Od początku bieżącego roku sprzedaż importerska wyniosła 3319 sztuk (+45% r/r).

W listopadzie najpopularniejszym autem w gamie JLR był Jaguar E-Pace, którego sprzedaż wyniosła 68 sztuk, co stanowiło niemal 23 proc. całkowitej sprzedaży importerskiej. Drugi w kolejności był Range Rover Evoque (42 szt.). Tuż za nim uplasowały się: Jaguar F-Pace (41 szt.) oraz Range Rover Velar (40 szt.). Licząc narastająco od początku 2018 roku, najwyższy udział w sprzedaży importerskiej ma Jaguar F‑Pace (624 szt.); na drugim miejscu znajduje się Range Rover Velar (510 szt.)

W minionym miesiącu znacznie wzrósł również wolumen na poziomie sprzedaży dilerskiej. Dilerzy z Grupy BAH przekazali klientom końcowym 177 szt. aut, czyli o 157 proc. więcej niż w listopadzie przed rokiem. Do dilerów niepowiązanych kapitałowo trafiły jednocześnie również 140 pojazdy (+33% r/r).

Łączna wartość przychodów ze sprzedaży holdingu do niezależnych dilerów oraz klientów końcowych wyniosła w listopadzie 61 mln zł (+50% r/r). Od początku 2018 r. przychody te wzrosły o 26 proc. rok do roku do kwoty 660 mln zł.

Nadchodzące zmiany w leasingu aut premium skłaniają wielu naszych klientów do szybszego podejmowania decyzji zakupowych oraz wyboru aut w lepszych konfiguracjach i modeli z najwyższej półki. Kumulacja z końca roku może jednak sprawić, że dynamika wzrostu wolumenów spowolni w pierwszych miesiącach 2019 r. – komentuje Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający British Automotive Polska

Listopad to kolejny miesiąc, kiedy mocno rośnie sprzedaż w salonach należących do Grupy BAH. To dla nas w tej chwili jedno z kluczowych zadań. Liczymy na to, że szybkie zwiększenie liczby aut  JLR na drogach oraz rozwój własnej sieci salonów i serwisów pozwoli nam na sprawne przestawienie biznesu na działalność stricte dealerską po wygaśnięciu umowy importerskiej 2020 r. Będziemy mogli z jednej strony oferować usługi serwisowe szerokiej grupie klientów, a jednocześnie posiadać dostęp do bogatego car parku aut używanych, które będą potencjałem do wykorzystania w kolejnych latach. W ostatnich miesiącach intensywnie pracujemy nad reorganizacją naszych salonów tak, aby były w pełni gotowe na zmiany – podkreśla Arkadiusz Rutkowski, prezes zarządu spółek dilerskich Grupy BAH.